Friday, November 4, 2011

Penyucian Dosa.


Dari Abu Said Al- Khudri dan Abu Hurairah r.a dari Nabi S.A.W baginda bersabda ; 
"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu kelelahan, atau penyakit, atau kekhuatiran, atau kesedihan, atau gangguan, bahkan duri yang melukainya melainkan Allah akan menghapus kesalahan-kesalahannya (dosa) kerananya"
(H.R. Bukhari dan Muslim)


Alhamdulillah, hari ni demam selsema. Hampir tecabut hidung akibat selsema yang melampau. Seksa! Namun setelah memikirkan sakit ini datang dari Allah untuk menghapuskan dosa. Alhamdulillah! Moga sakit ini dapat menyucikan khilaf yang tanpa sedar aku lakukan. 

Jadi kawan-kawan (skema tak?) maka, apabila diturunkan kepada kalian sakit/penyakit. Janganlah mengeluh dan menyalahkan ALLAH. Malahan kamu patut bersyukur..kerana ianya adalah penyucian dosa-dosa yang telah kalian lakukan. Bersabar dan berdoa.. PAHALA adalah ganjaran kalian.


12 comments:

A.s.t.i.n.a said...

jap lagi nak main ujan.... menghapus dosa2 kecilku..

Chegu said...

betul-betul, sahabat dulu lumba2 nak sakit

Ca'Oi_Bartowski said...

Gud info..dah tau lama dah ni..Tpi agak ramai yg bila demam mengeluh..tak cayer gi tgk FB..hehe..


Follow sudah, komen sudah, klik iklan pun sudah...
Jom singgah sini pulak... =D

http://takbest.blogspot.com/2011/11/apple-macbook-air-percuma.html

Tea said...

Minum tea panas... Jum!

Ahmad Hisyam said...

Datang BW kat sini...

Entri menarik di blog light|shadow
1. Cristiano Ronaldo Atlet Paling Popular Di Facebook
2. Blog Mereka Super Ohsem! (Episod 2)
3. Lagu Best K-Pop (Episod 4)
4. Jom Exchange Review Alexa
5. Jom Join Bloglist Lighta Shadowee

kim heeruul said...

yeah.
kita perlu bersyukur..=)

izamin said...

nice entry :)

Warna Warni Kehidupan said...

moga cepat sembuh yee

Atiqah Rzk said...

betul2. makesure gam betul2 hidung yg hampir tercabut tu tauu ;)

yan_n.i.m said...

selsema kadang tuh smpai xleh tido. sobsss.. moga cepat sembut ye..!

nurdani said...

betul tu.kadang2 kita mengeluh itu ini tapi sebenarnya ada hikmah besar disebaliknya.dosa kita dihapuskan.selsema jugak ni

RinsyaRyc said...

kafarah dosa.. <--sumbat hidung dngn tisu.. = ="

mlm ni pkai cool fever. huhu