Wednesday, October 19, 2011

Na'uzubillah


Semalam kita dikejutkan dengan berita seorang budak 16 tahun kelar anak sendiri, yang sebelum-sebelum ni buang anak dalam longkang , dalam tong sampah , dalam beg .. YA Allah... Sedih , Sakit ,, Kenapa ? Mengapa ? Kesian pada nyawa-nyawa yang tak bersalah tu , mereka tak berdosa ..

Orang lain , pasangan lain bersusah payah nak kan zuriat , tapi bagi golongan ini ? dengan mudah mereka membunuh ! YA Allah , kenapa mereka menjadi kejam seperti itu ..

Namun bagi Auliyya , kita bukan siapa-siapa dan kita tak layak menilai mereka..
kita tak layak berkata , menyumpah seranah , memaki , mengutuk atau apa-apa sahaja yang seerti dengannya, bukan apa, bila rancak sangat berkata tentang hal orang takut-takut terkena pada kita atau orang terdekat . Nauzubillah . supaya dijauhkan.. Hanya Allah , yang layak beri pembalasan . 

KITA ? MANUSIA ?
Pentingnya peranan ibu bapa/penjaga kat sini , jagalah anak-anak dengan sebaiknya .Bagi kita pulak , kalau tak mampu mengurangkan golongan ini , tak da salahnya kita berdoa , supaya dosa mereka di ampunkan , supaya mereka bertaubat , supaya diberi petunjuk agar mereka berubah dan sedar . Tak perlu mencari salah mereka , kerana kita bukan siapa-siapa .

Semoga Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa kita . Amin ya Rabbal A'lamin .


3 comments:

tiefazatie said...

bila nafsu..keaadaan..mengusai akal fikiran..mana slh pun xtau pk n takut kan..huhu

missSenget said...

silap2 kalau kite ade kt tmpt die pn, kite akan buat bnda yg sama..

haih..

moga dijauhkan..

Anonymous said...

sumpah zalim gila orang tu memang tak boleh bagi muka

http://izuan-izuan.blogspot.com/2011/10/ibu-kelar-bayi.html

=hurmm, sekolah mana tu tak tahulah,,
10 sekolah semua nya tapi dia x mention kan..yang pentingh kat nigeria lah