Wednesday, October 19, 2011

Na'uzubillah


Semalam kita dikejutkan dengan berita seorang budak 16 tahun kelar anak sendiri, yang sebelum-sebelum ni buang anak dalam longkang , dalam tong sampah , dalam beg .. YA Allah... Sedih , Sakit ,, Kenapa ? Mengapa ? Kesian pada nyawa-nyawa yang tak bersalah tu , mereka tak berdosa ..

Orang lain , pasangan lain bersusah payah nak kan zuriat , tapi bagi golongan ini ? dengan mudah mereka membunuh ! YA Allah , kenapa mereka menjadi kejam seperti itu ..

Namun bagi Auliyya , kita bukan siapa-siapa dan kita tak layak menilai mereka..
kita tak layak berkata , menyumpah seranah , memaki , mengutuk atau apa-apa sahaja yang seerti dengannya, bukan apa, bila rancak sangat berkata tentang hal orang takut-takut terkena pada kita atau orang terdekat . Nauzubillah . supaya dijauhkan.. Hanya Allah , yang layak beri pembalasan . 

KITA ? MANUSIA ?
Pentingnya peranan ibu bapa/penjaga kat sini , jagalah anak-anak dengan sebaiknya .Bagi kita pulak , kalau tak mampu mengurangkan golongan ini , tak da salahnya kita berdoa , supaya dosa mereka di ampunkan , supaya mereka bertaubat , supaya diberi petunjuk agar mereka berubah dan sedar . Tak perlu mencari salah mereka , kerana kita bukan siapa-siapa .

Semoga Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa kita . Amin ya Rabbal A'lamin .


3 comments:

tiefazatie said...

bila nafsu..keaadaan..mengusai akal fikiran..mana slh pun xtau pk n takut kan..huhu

missSenget said...

silap2 kalau kite ade kt tmpt die pn, kite akan buat bnda yg sama..

haih..

moga dijauhkan..

I am...izuan said...

sumpah zalim gila orang tu memang tak boleh bagi muka

http://izuan-izuan.blogspot.com/2011/10/ibu-kelar-bayi.html

=hurmm, sekolah mana tu tak tahulah,,
10 sekolah semua nya tapi dia x mention kan..yang pentingh kat nigeria lah