Tuesday, October 25, 2011

bila di nasihat...



Bila di nasihat , dia kta "kau bukan ustaz/ustazah nk sound2 aku ni. "Bila dh jadi ustaz, dia kata "kau bukan tok guru nak nasihat aku. "Bila dah jadi tok guru. dia kata "kau bukan ulama' nak tegur2 aku. "Dan kemudiannya , bila mati , macam mana? Jadi , tak perlu cari org yg sempurna untuk tegur kita dan kita tak perlu jadi org yg sempurna untuk tegur org lain. Tegurlah , dan berhikmahlah.

"Dan tetaplah menberi peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang2 yang beriman." (51:55)




13 comments:

fadh leyanie said...

setuju sangat2..org kalau tak nak dengar nasihat..macam2 alasan dia bagi..

Tea said...

kita suka menasihat ttp x suka dinasihati

Chegu said...

yea, btol tu ustazah, smg kita termasuk di dalam orang2 yang beruntung seperti mana di dalam surah al-Asr, amin...

noraauliyya said...

@Chegu ustazah? haiya bukan la ...

khaifaiz said...

buat la mcm mana skalipun... yg penting ikhlas dalam menegur...

MamaKaisah said...

sampaikan padaku walau sepotong ayat....

bloghok said...

stuju3

SpeakerSekolah said...

Stuju jugak..huhu

Pendamba Mawar said...

like

hanaahmad said...

ingat mengingati sesama sendiri. tak salah.

alexa yussida said...

wajib saling mmperingati..itu tugas kita sbg khalifah..:)

budak penjara said...

org macam ni klu dh mati ibarat tanam sendiri..solat jenazah pon sendri

yan_n.i.m said...

haah.. biase ah tuh, xmo dengar org laen nasihat.. die jek y betol ;P